10.11.15

Kookosmakroonid


Kui munavalgeid jääb üle, teen ma kookosmakroone. 


Nii lihtne ongi. Ei mingeid beseesid ega pavlovaid ega sefiire ega mandlijahust nn päris makroone. Ei ole mulle sellised vahumagustoidud kunagi istunud. Ja kõigile küsijaile, jah, makroon tähendab munavalgeküpsist ning nii mandlijahu kui ka kookosega, mõnel pool ka tärklisega tehtud munavalgeküpsiseid võib makroonideks kutsuda. Nii et ei tegele ma siin sõnaloome ja nimeväänamisega, vaid kõik jutt on aus ja järgi kontrollitud! :)
  
Munavalged siis. Ega ma midagi muud hullutavalt head oskagi munavalgetest välja pakkuda. Suflee on hea ainult kuumana ning vajab veidikest etteplaneerimist ning sööjate stardivalmidust. Omlett? Munavalgeomlett on küll kõigi sportlaste ja dieeditajate au ja kiituse ära teeninud, aga minu meelest saab ta ikka üks maitsetu lurr, kui kollast sees pole.


 


Aga vot need küpsised... Neid sööks kas või iga päev ja isu täis ei saaks! Mõnusad, samal ajal pehmed ja krõbedad. Parajalt magusad, aga mitte liiga. Retsept lihtsam kui üks pluss üks, ja kui veel eelnevast ei piisa, siis tuleb neid armsaid tupse (jah, ma just kutsusin midagi söödavat tupsudeks) ainult korra vaadata ning otsus on tehtud. Läheb küpsistamiseks!






Kookosmakroonid

18-20 küpsist

1 suur munavalge
terake soola
100 g kookoshelbeid
100 g suhkruga kondenspiima


Vahusta muna näpuotsatäie soolaga tugevaks vahuks. Sega kookoshelbed ja kondenspiim omavahel ning lisa osade kaupa ettevaatlikult munavahule. Tõsta küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile väikesed kuhjakesed ja küpseta 220 kraadi juures 10-13 minutit, kuni küpsised on pealt jumekad. Lase enne söömist veidi jahtuda.



Kõige selle pitsi ja serviisi ja õhuliste kookosmakroonide juurde sobib miskit mahedat imehästi. Nicolas Jaar ja "Let's Live For Today".


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar