24.07.19

Lihtne 10-minuti lõuna: tšilline supp tofu ja köögiviljadega


Sel talvel pärast Taist tagasi tulemist olin tofust hullupööra vaimustused. Seal osati seda nii hõrgult pad thai'desse ja suppidesse sisse pikkida, et jäi ainult imestada, kus see ilmaime varem on olnud ja miks ta minu köögis tihe külaline pole. Tofust oli mul enne reisi pigem kuiv ja maitsetu mulje jäänud - midagi, mida veganitele liha pähe sokutatakse, eriti teadmata, kuidas seda valmistada. Maitset hinnates tundus, et ega enamik restode köögipooli sellel rinnal eriti ei pingutanud ka. 



Tagasi Eestis hakkasin katsetama erinevaid sööke tofuga ning sain aru, et nagu ta ikka kipub olema, on asi täiesti tooraines kinni ning et meie lettidel saada olev tofu ei ole sama masti kui see, mida Tais üldjuhul kasutati. Samas, veidi pingutamist ning saab ka kohalike tofudega täiesti kenad road välja võluda.


Paljud retseptid näevad ette tofu krõbedaks praadimist, kuid mulle meeldib rohkem just tema pehme ja nö paljas tekstuur. Kuna tofu ise on täiesti maitsetu, siis tuleb talle elu sisse puhumiseks korralikult maitseaineid lisada. Kui tofut kasutada salatis või mõnes vokiroas, siis soovitan tofu eelnevalt eraldi marineerida, kas või väheses sojakastmes mõne muu maitseainega, pesto + õli segus või kui oled karrit valmistamas, siis selle sama karripastaga, mida oled veidi kas õli, vee või soja-/kalakastme ja näiteks riisiäädikaga vedelamaks timminud. Kui aga tšilliste suppide (minu lemmik!) juurde minna, siis minu meelest võib tofu vabalt lihtsalt puljongisse visata ning ta saab potis podisedes kõik head maitsed endasse kenasti täiesti üksi sisse tõmmatud. Lisaks aitab eelnevalt maitsestamata tofu tšillise supi krehvtisust mahendada.


Kuig õues rõõmustab imeline suveilm, siis värskele kartulile, suvikõrvitsale ja hapukurgile vahelduseks sobivad mõnda päeva imehästi ka vürtsikad toidud. Kuna tšillil on soojendav efekt, siis kuumas ilmas on lõpptulemus meie kehale just jahutav. Teate ju küll, kuidas Marokos serveeritakse kuuma ilma kaitseks münditeed? Vot just täpselt selle sama loogika alusel töötab ka see tšilline supp just nüüd kesksuvel imehästi. Kui soovid toekamat suppi, siis kasuta sama retspeti ja valmista lisaks eraldi potis pakil oleva juhise järgi riisinuudleid. Valmis nuudlid loputa külma vee all tõsta nii peotäie jagu enne supi lisamist iga kausi põhja. Kui kasutad tai tšillipastat ja kalakastet, siis ei ole tegu taimetoiduga, kuid kui kasutad mõnd muud tšillipastat ja maitsestad supi vajadusel soolaga, siis on tegu vegan supiga. 


Tšilline supp tofu ja köögiviljadega

kolmele

  • 2 sibulat
  • veidi õli praadimiseks
  • 2 sl oma lemmikut tšillipastat - näiteks tai köögist Nam prik pao'd, koreapäraseks supiks Gochujang'i või Põhja-Aafrika meki andmiseks harissat (harissat võta alustuseks 1 sl ja vajadusel lisa)
  • 200 g kirsstomateid
  • u 50 g ehk 2 peotäit värsket beebispinatit
  • 750 g puljongit
  • 200 g maitsestamata tofut
  • 1 tl suhkrut
  • vajadusel veidi soola (tai või korea tšillipastat kasutades kalakastet)
  • serveerimiseks ohtralt koriandrit


Koori ja haki jämedalt sibul, poolita tomatid ja lõika tofu kuubikuteks. Kuumuta õli ning tšillipastat 1-2 minutit potipõhjas, kuni aroomid hakkavad eralduma. Lisa sibul ja tofu ja prae veel mõned minutid. Lisa tomatid ja puljong ning kuumuta mõned minutid. Maitsesta suhkru ja vajadusel soola või kalakastmega, lisa spinat ning tõsta pott tulelt. Spinat pehmeneb supi enda kuumuses. Serveeri ohtra koriandriga ja naudi kuumalt! 


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar