17.11.19

Apelsini-šokolaadimuffinid


Kuigi paljud tsitrused on meil hooajast hoolimata lettidel olemas, siis apelsinid on oma vaieldamatult parimas vormis minu meelest just novembrist kevade alguseni. Eks tänapäeval on aastaringselt poest kõige saamine juba inimõigus ning ei ole võimalik, et me jaanuaris tomatit ega juunis õunu ei saaks osta. Dialoogi -"palun üks caipirinha", -"vabandust, hetkel pole laimihooaeg" ilmselgelt meie maailmas ei tekiks. Aga maitse ei peta. Kui laimil ja laimil ma vahet ei tee, siis apelsinil ja apelsinil küll. Just praegu on parim aeg neid sügavoranžide vitamiinipomme menüüsse lisada. Ja väike ekstra C-vitamiin aasta ühel pimedaimal kuul suure tõenäosusega ka mööda külgi maha ei jookse. 






Talv ja jõuluaeg seostuvad paljudele pigem mandariinide kui apelsinidega, kuid minu südame on just need suuremad kaunitarid võitnud. Ja see ei ole isegi sellega seotud, et ma mandariinidele allergiline olen. Üks veider värk muidu selle allergiaga jah. Kõik ülejäänud tsitrused, sidrunitest greipide ning sweetie'dest pomeloteni on okeid, aga mandariinid-klementiinid on minu organism endale vaenlaseks võtnud. Ja mitte, et sellest piisaks, et ma iga aasta ühest põhiliselt jõuluvärskest ilma jään, kuidagi on juhtunud, et iga aastaga on allergia järjest hullemakstüütumaks läinud - eelmisel talvel piisas sellest, et keegi mu kõrval mandariini kooris & sõi, kui mul juba allergianähud tulid. Pff... Ei saa öelda, et ma seda just väga ootaks, et kohe-kohe on kõik kontorid-poed-vastuvõtulauad mandariinivaagnate all lookas. 


Õnneks on aga apelsinidega mul kõik muy bien ning kavatsen neid peale värskelt nautimise igati ka küpsetistes ära kasutada. Näiteks muffinites. Kaaslaseks apelsinidega imeliselt kokku sobiv tume šokolaad ning nisu asemel tatar ja mandlid. 




Apelsini-šokolaadimuffinid 

12 tk
  • 1 apelsin
  • 120 g võid
  • 80 g tumedat šokolaadi
  • 180 g toortatrajahu
  • 180 g mandlijahu
  • 80 g suhkrut
  • 1 tl küpsetuspulbrit
  • näpuotsatäis soola
  • 100 g keefirit 
  • 3 muna

Riivi apelsinilt koor ning pigista välja mahl. Sulata või ja jäta jahtuma, haki šokolaad. Sega kuivained, šokolaaditükid ja apelsinikoor omavahel. Teises kausis vispelda munad, keefir, apelsinimahl ning sulavõi ühtlaseks. Sega kahe kausi sisud kokku. Tõsta tainas muffinivormidesse ning küpseta 180 kraadi juures pöördõhuga umbes 20 minutit, kuni muffinid on kerkinud ja pealt kuldsed.  


2 kommentaari:

  1. Kui kasutada jahude asemel nisujahu - kas muffinid tulevad ikka sama head? Kas jahu kogus jääb samaks?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Soovitan võimalusel mandlijahu ikkagi alles jätta ja tatrajahu 1:1 asendada nisuga - mandlijahu teeb muffinid mõnusaks mahlaseks. :)
      Täiesti nisujahuga ei ole ise muffineid proovinud, aga hea meelega kuulaks sinu kommentaari, kui proovid! Ilmselt sel juhul vähendaks jahukogust veidi.

      Kustuta