29.4.17

Kiire päeva magus turgutaja : kohvioad tumedas šokolaadis


Kõigepealt... Hurraa ja juhhei! Pidupäev ja pillerkaar! Nimelt täna saab mu blogi juba kahe aastaseks!

Palju õnne mulle. :) 

Täna aknast õue vaadates tundub, et kõige parem oleks lihtsalt kardinad ette tõmmata ja väljas möllav raju ära unustada. Vihmavarjud selle tuule vastu ei aita ning läbiligunemine on garanteeritud. (Peab vist uuesti auto soetamise plaani üle vaatama...)






Kohv on viimastel nädalatel vägagi teemas olnud. Eelmisel nädalavahetusel oli Telliskivis loomelinnaku sünnipäeva puhul kohvi- ja teeõhtud, kus väikestes hüpikkohvikutes (jah! pop-up üritab kohalikku keelde uues versioonis sisse trügida!) ja lettide taga räägiti kohvi röstimisest, tutvustati erinevaid valmistusviise ning loomulikult andsid ka kõike seda headust maitsta. Cupping'ud ehk kohvi degusteerimised,  minikoolitused erinevate ubade ja röstimise kohta, piimavahu kunst jms. 


Kõik see sama, aga palju suuremalt ja intensiivsemalt toimus ka sel nädalal Kultuurikatlas - seal korraldati nimelt esimene Kohvifestival Eestis. 2 päeva kohvimaitsmist, muusikaprogrammi, uusi kohvivalmistusmeetodeid, võrdlusmomente, võistlustuld... Kõlab päris hästi ning kui väljas parajasti tornaado ei möllaks, siis oleksin isegi hea meelega ise korra festivalile pilgu peale visanud. 





Nii, French press ehk presskann tõmbama ja saan edasi kirjutada. Kohvisõber olen ma küll, isegi natuke liiga suur. Kuigi päeva alustan ma tavaliselt rohelise teega, siis nii 2-3 tassi musta kanget kohvi joon ma päevas ära küll. Kui varem oli mu ustav sõber mokakann, kust ma ühe kannutäie ehk 8 espresso't südamerahuga oma suurde kohvikruusi valasin ja järjest ära jõin, siis nüüd olen presskannu peale üle läinud. Ja üldse ei süüdista oma uut induktsioonpliiti, kus mokakann enam lihtsalt ei tööta. :D


Eestis on paaris poes kohviube šokolaadis ka müügil, ning kui varem oli see kallis luksuskaup, siis kui ma õigesti mäletan, siis miskit sarnast on nüüd ka Rimi oma märgi alt lettidele toonud. Ise tehtud kommid on aga nagu alati - kordades paremad kui poe omad.


Kohvioad šokolaadis on suurepärane energiasüst, kui päev on pikk ning tahaks miskit väikest magusat ampsu, mis veresuhkruga veidi mängiks ja silma jälle särama paneks. Juba 2-3 väikesest kohvikommist piisab, et jälle uue hooga tegutsema hakata. Kes kohviuba niisama süüa pelgab, siis võin kinnitada, et kommid on väga maitsvad krõmpsud ning šokolaadikate annab just täpselt vajaliku koguse magusust, et kohvi enda mõru maitse meeldivalt mahedaks muuta. Kindlasti ei saa kohvikommide nautimist võrrelda ubade närimisega. ;)




Kohvioad tumedas šokolaadis

  • lemmikuid kvaliteetseid kohviube
  • kvaliteetset vähemalt 70% tumedat šokolaadi

Ega siin suurt retsepti ei olegi. Sulata vesivannil šokolaad. Vala väike peotäis kohviube šokolaadi ning keeruta kahvliga, kuni kõik on ühtlaselt šokolaadiga kaetud. Aita kahvli abil oad ükshaaval kausist fooliumile tahenema. Lase šokolaadil jahtuda ning taheneda ning naudi mil iganes energiat vaja.


Ilusat viimast aprilli nädalavahetust ja volbrit!


Röyksopp ja nende So Easy.  





Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar