29.4.16

Blogi 1. sünnipäev & pohla-martsipani kohupiimakook



Sünnipäev, ahoi! 


Täna saab mu blogi täpselt ühe aasta vanuseks! 365 päeva ja 182 postitust. Hurraa! Elagu! :) 


Natuke uhke tunne on ka. Toidublogiga alustamine võttis mul kõva mitu aastat julgusekogumist aega ning ega ma tegelikult siiamaani päris kindel ei ole, mida ma täpselt siin teen. Tänapäeval, kus trende on seinast seina ja tundub, et igas küsimuses peab oma seisukoha võtma, jääb ellu see, kes kõige valjemalt karjub ja rohkem uusi omadussõnu suudab välja mõelda. Eks ma otsin veel oma kohta ka toidumaastikul. Selline foodie kena harju keskmine, kes salateid krõmpsutab hea meelega, aga kes iial vürtsikas-rammusast karrist, suvisest grillist ega heast koogist ära ei ütle. Gurmee-elamuste järgi jooksen kas või maratoni, aga sama õnnelik olen ka kausi tatrapudruga. (Eestlane ju vist.) Kusjuures ise ma olen väga rahul, et pole juuri kuhugi maha ajanud ja saan vabalt kõigi erinevate poppide trendide vahel triivida, loomulikult vana-hea kategooriat unustamata. Sest, egoist nagu ma olen, teen ma lõpuks ju ikkagi seda enda pärast. (Sorri, minu hea ja armas lugeja, vaata sellest lausest mööda!)


Millised siis tänase seisuga kõige popimad retseptid blogis on? Esikohal on Napoleoni kook, tehtud eelmisel aastal emadepäevaks. Teist ja kolmandat jagavad keefirimarinaad kanale ja brokoli-lõhesalat greibiga. Päris ilus kolmik, on nii tervislikku salatit kui ka grilli, aga esikohal ikka nostalgialaks maitsva ja rammusa koogiga. Aus. 


Kuna 1 aastaring on päris pikk aeg ja 

"Party without a cake is just a meeting"

peab kooki ka pidupäeva puhul saama. 




Pohla-martsipani kohupiimakook

24-cm vorm

Põhi:
  • 115 g Digestive' küpsiseid
  • 35 g terveid koorega mandleid
  • 75 g võid
Täidis:
  • 700 g kohupiimapastat
  • 3 muna
  • 150 g suhkrut
  • 0,5 tl vaniljekaunapastat
  • 0,5 ampulli mandliessentsi
  • 150 g värskeid või külmutatud pohli
  • 100 g vähemalt 60% mandlisisaldusega martsipani (nt Odense)

Alustuseks pane martsipan ilma ümbriseta sügavkülma, et seda pärast lihtsam riivida oleks. Purusta mandleid pulse-režiimil umbes minuti jagu. Lisa küpsised ja surista ühtlaseks puruks. Lisa sulavõi ning sega läbi. Suru küpsisesegu küpsetuspaberiga kaetud lahtikäiva vormi põhja ning pane 15-20 minutiks sügavkülma. Kuumuta ahi 180 kraadini ning eelküpseta põhja umbes veerand tundi, kuniks pealt kuiv. 


Riivi jääkülm martsipan jämeda riiviga ning sega pohladega. Kui kasutad külmutatud pohli, ei ole vaja neid enne sulatada. Eraldi kausis sega täidiseks omavahel kohupiimapasta, muna, suhkur, vanilje ja mandliessents. Laota eelküpsetatud põhjale pohla-martsipani segu ning vala sellele täidis. Küpseta kooki 170 kraadi juures 60 minutit, kuni kohupiim on tahenenud, kuid võib keskelt veel veidi võdiseda. Lase koogil enne serveerimist üleöö jahedas seista, et maitsed saaksid ühtlustuda. 


Pidu!


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar