21.5.16

Kiire päeva tervislik näks: kookose-banaani müslibatoonid


Täna toimub maijooks. Elagu jooksmine! Ma arvan, et igasugune rahvasporti edendav initsiatiiv, mis inimesed liikuma saab, on vägagi teretulnud. Eriti tänapäeval, kui istuv kontoritöö dikteerib paljude puusaümbermõõtu. Nii et jaa! Elagu maijooks! Aga no ei tea, mis ihnus mul veres on sinna ise minemisega. Kuna käin ka ise regulaarselt (okei okei, semi-regulaarselt) jooksmas, siis ei tõuse käsi selle eest peale maksma, et saaksin jooksma minna. Eriti veel asfaltidistantsile ning koos mega massiga. Ega ma inimesi muidu ei karda, suured rahvaüritused mulle isegi pigem meeldivad! Näiteks Laulupidude ajal olen ma raudpolt, triibuseelik seljas, kaare ees lõõritamas. Aga suurjooksud? Meh. Olen nii sügisjooksudel käinud kui ka eelmisel aastal maijooksul kaasa sörkinud ja võin öelda, et nähtud-tehtud ning tagasi ei kutsu. Kas trotsist või väikesest eraviisilisest boikottimisest ajendatuna lähen täna hoopis mõnusatele metsaradadele oma isikliku maijooksu seitset kilomeetrit jooksma. Omaenda (Ipodi) parimas seltskonnas.  


Siin aga ühed mõnusad terivslikud ja lihtsalt valmistatavad müslibatoonid. Head nii pärast jooksu kiireks energiasööstuks ja veresuhkru stabiliseerimiseks kui ka näiteks kontorisse kaasa haarata. Igal juhul parem kui kommid-šokolaadid-saiakesed, kui näksimistuju tuleb. Suure kiudainesisaldusega kaerahelbed soodustavad seedimist ning hoiavad kõhu pikalt täis. Banaan lisab looduslikult magusust ning toimib ka helveste kooshoidjana, nii et muid aineid-magusaineid ei ole vaja müslibatoonidele lisada. 



Kookose-banaani müslibatoonid

11 x 35 cm vorm, 10 batooni

  • 250 g täistera kaerahelbeid
  • 3-4 keskmist üleküpsenud banaani
  • 30 g kookoshelbeid
  • 0,5 tl vaniljekaunapastat

Purusta banaan ning sega kõik ained omavahel. Lase segul veerand tunnikest toatemperatuuril seista ning suru küpsetuspaberiga kaetud vormi. Suru müslimass korralikult tihedaks. Küpseta 200 kraadi juures umbes 25-30 minutit, kuni helbed on pealt kuldsed. Lase vormis jahtuda ning lõika terava noaga kümnes kangiks. Paki müslibatoonid ühekaupa kas fooliumisse või küpsetuspaberisse ning säilita kuivas ja jahedas. 


Laulu asemel professionaalne vaade gluteenitalumatusesse! ;)



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar