29.8.17

Paprika-tüümiani läätsehummus



Pärast eelmise nädala seemnetest näkileibade postitust avastasin, et mul ei ole pea ühtki dipiretsepti kirja pandud! Tavaliselt suristan nad kiirelt enne lauale panekut valmis, ning neid üles pildistada ega retsepti täpselt kirja panna ei tule nagu mõttessegi.





Hummused on mu ühed lemmikud snäkilaua kastmed. Üldiselt olen laisk ning teen neid konservkaunalistest. Kuivainekapi maagia. ;) Kui hummused alustasid oma võidukäiku Eestis ainult kikerhernemääretena, siis nüüdseks on juba laiemalt levinud teadmine, et pea ükskõik, mis piisavalt tärkliserikas hernes-uba-lääts sobib hummuseks imehästi. Kuigi "hummus" tähendab araabia keeles just kikerhernest, siis just läätsedest saab minu meelest eriti õrna tekstuuriga hummuse. Tahiinit siin retseptis ei ole, kuid kui sulle tundub, et ilma ei ole õige hummus, siis võid lusikakese ka seda lisada. 





Paprika-tüümiani läätsehummus


üks kenake kausitäis

  • 400 g läätsekonserv
  • 1 tl jahvatatud vürtsköömneid
  • 2 marineeritud paprikat
  • 0,5 tl paprikapulbrit
  • 1,5 tl tüümiani
  • küüslauku
  • soola
  • pipart
  • kuni 0,5 dl vett või õli 

Nõruta läätsed ja vala blenderisse. Lisa maitseained, hakitud küüslauk ning nõrutatud ja jämedalt tükeldatud paprika. Mina olen ostnud Rimi marineeritud paprikat - vist grillitud varianti? Neil on ääred toredalt kuuma saanud ning paprikatel on veidi suitsune maitse juures. Kui sul juhtub aega olema, võid kaks paprikat pooleks lõigata ning koor pealpool ahjus pehmeks grillida. Koore saad maha, kui küpsed paprikad korra kaussi paned ja toidukile peale tõmbad - õhk ei saa liikuma ning koor tuleb pea ise lahti. 


Blenderda kõik ained ühtlaseks ning lisa vajadusel vett või õli, et konsistntsi kreemjamaks saada. Tekstuur oleneb sellest, kui suured paprikad olid ning mis sorti läätsed hummusesse sattusid. Mina tavaliselt lisan pigem vett, ning kui tundub, et publikumile võiks see meeldida, siis niristan veidi oliiviõli hummusele serveerides peale. Timmi maitse parajaks, lisades vajadusel soola või pipart ning valmis ta ongi! Hummused on head ka kohe süüa, ei pea ootama, et maitsed ühtlustuksid või muid trikke teeksid. 


The Sound Defects ja nende "Angels".




1 kommentaar:

  1. Aitäh! Tegin. Maitsesin. Meeldib! Teen edaspidigi vahest läätsehummust.

    VastaKustuta