6.1.20

Valge šokolaadi ja astelpajudega mandliruudud


Täna on veel viimane päev, kui uusaastasoove võib öelda. Kellegi kirjutatud reeglite järgi? Traditsiooniliselt? Uskumuste kohaselt? Mis ta ka olgu, mulle kõik rahvapärimuse kanti minevad seosed meeldivad, nii et


Head uut aastat! :)






Samal rajal mõeldes lendasid ka kaks kuuseoksakest, mis mul kolmeliitrises purgis jõulupuud etendasid, täna hommikul ahju. (Ausad hekipügamise jäägid! Ükski elus puu ei pidanud minu pärast otsa saama!) Kuidagi tore on teha selliseid hooajalisi ja traditsioonilisi täpselt ajastatud asju. Küll üksi, aga samas kollektiivselt. Mõeldes kõigi nende kodude peale Eestis, kus ka täna kuusk välja tõstetakse. (Ja kõigi nende kodude peale, kus okasteta roots või täies okkas plastik alles kevade saabudes aianurka või tagasi panipaika lendab.) 


Ma ei ole kunagi suur koguja olnud, pigem olen rahul, mida vähem asju mul ümberringi on. Seda kõrgemalt ma neid väheseid hindan. Ja õnnelik vabanemise tunne tuleb alati peale, kui saab jälle midagi taaskasutusse viia või ära visata. Ka pühade nö toast välja koristamine tõi sarnase tunde. Puhas plats. Uus algus ja loendurid nulli. Kõik võimalused ees, uksed valla ja world is your oyster. :D Või noh, kui mitte midagi muud, siis lauale tuli jälle ruumi. 




Uusaastalubadusi teinud ega -eesmärke endale võtnud ei ole ma kunagi, aga minu hea aasta soov on siiras. Et oskaksime nautida ja võtta aega, kui seda vaja. Olla koos inimestega, kes meid õnnelikuks teevad. Seigelda ja avastada. Tutvuda. 



Ja loomulikult kooki süüa. Näiteks mandlikooki, šokolaadimagusat ja marjahaput. P.S. See kergelt rohekas toon, mis koogis kumab, on tänu minu valgele šokolaadile, mis oli väikese matcha tee lisandiga. Piisavalt õrn, et maitses tugeva mandli ja astelpaju kõrval mitte välja tulla, aga värviga kohal.


Vahvat uut aastakümmet! Et see tuleks teie elu siiani parim! 




Šokolaadi ja astelpajumarjadega mandliruudud

20 x 20 cm vorm
  • 120 g mandlijahu
  • 30 g maisitärklist
  • 100 g toasooja võid
  • 80 g suhkrut
  • 3 muna
  • 0,5 tl vaniljekaunapastat või 1 tl vaniljeessentsi
  • näpuotsatäis soola
  • 100 g valget sokolaadi
  • 100 g astelpajumarju
  • soovi korral 0,5 tl mandliessentsi
  • kaunistuseks 1 sl mandlilaaste


Vahusta või suhkruga. Lisa vahustades ükshaaval munad, seejärel vanilje ja soovi korral ka mandliessents. Sega omavahel mandlijahu, tärklis, sool. Vala kuivained taignasse ning sega ühtlaseks. Viimasena lisa hakitud valge šokolaad ja astelpajumarjad ning sega õrnalt läbi. Jäta paar marja ka kaunistuseks. 


Vala tainas küpsetuspaberiga kaetud vormi, puista peale mandlilaastud ning küpseta 180 kraadi juures pöördõhuga umbes 25 minutit, kuni kook on pealt helekuldne ja läbi küpsenud. Lase veidi jahtuda ja serveeri ruutudena leigelt või jahtunult. 


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar