21.7.21

Gluteenivabad marja-martsipanimuffinid


Mis meeletu kiirusega suvi mööda lendab! Sel aastal on juuli kuidagi eriti märkamatult kätte jõudnud. Ja kuidas on võimalik, et ka juba juuli teine pool tiksub? Kevad-suvi läks kiire töö tähe all ning alles nüüd võtsin aega, et OOO peale lükata ja vahelduseks välja hingata. Kui hea. 




Kiired ajad on tähendanud ka seda, et kööki ma nii palju pole jõudnud, kui oleks soovinud. Ise vabandan end välja, et väljas söömisega toetangi kohalikke restosid, aga ka Wolt on leidnud kasutust rohkem kui kunagi varem (ja mõeldes nende teenustasudele ei saa siin kohalike restode toetamisest puhta südametunnistusega rääkida). Tegelikult olen seda nautinud, et keegi teine vahelduseks mulle süüa teeb. Ning minimaalsetele köögiminutitele on aidanud kaasa ka kuumad ilmad, mis suuri vaaritamisi ette võtma ei kutsu - kui ma ka väljast süüa ei telli, on kiirete lõunate lemmikud lihtsad salatid.


Loodan (ja mu rahakott sekundeerib), et nüüd puhkusega tuleb aga vaikselt ka tavarütm tagasi. Hommikused küpsetamised, mõnusad kodused lõunad, õhtusöögid-kooskokkamised sõpradega ning uute retseptide katsetamine. <3


Ma olen varajane ärkaja ning naudin tohutult neid suviseid hommikuid, kui ma eriti vara (puhanuna!) ärkan ning leian põhjust ahju sisse lülitada. (Vihje: kui setup on õige, leiab põhjuse alati.) Kui keskmise eestlase puhkuspäeva hommik algab võib-olla alles kell 10-11, siis on minu puhul täiesti tavaline, et kella 7ks olen ma juba ärganud, parematel päevadel veidi joogat teinud, söönud & uudiseid lugenud, kodu ära koristanud ning midagi ahju lükanud (või ka juba ahjust välja võtnud). Päev hoopis pikem ja tegusam. Aga tuleb ka ette päevi, kus kõik ülalmainitu tuleb ilma 'puhanud' klauslita. Ehk neil päevil pole võõras, kui ma kella 10-11 ajal juba korraks kustun ja kiire uinaku teen, et unevõlga tagasi võita. ...ja siis ärkan koos ülejäänud puhkajatega normaalse päevakava järgi... 


Need muffinid said ka ühel sellisel hommikul tehtud. Korraks kahtlesin, kas kuumalainepäeval ahjus midagi teha on ikka parim plaan, kuid kui muffinid valmis said, polnud kahtlustki, et jah, oli küll parim plaan. 


Gluteenivabad muffinid


Kui sul tapioki tärklist pole, võid muffineid teha ka tavalise sõelutud tärklisega. Punaste sõstarde asemel võid muffineid teha ka muude hapukate marjade, näiteks kirsside, pohlade või vaarikatega. Võimalusel kasuta mandlimartsipani, mille mandlisisaldus on vähemalt 50%. 


Pardon, selle retsepti kogus on väiksem ning mitte klassikaliselt 12 muffinile. 



Gluteenivabad marja-martsipanimuffinid
 
9 tk
  • 200 g mandlijahu
  • 80 g tapioki tärklist
  • 30 g kookosjahu
  • näpuotsatäis soola
  • 1 tl küpsetuspulbrit
  • 2 muna
  • 50 g agaavisiirupit
  • 150 g maitsestamata jogurtit
  • 50 g vett
  • 2 tl õunaäädikat
  • 1 tl vaniljekaunapastat
  • 50 g mandlimartsipani
  • 2 peotäit marju, näiteks punaseid sõstraid

Sega kuivained omavahel, lisa munad, siirup, jogurt, vesi, äädikas ja vanilje ning sega taignaks. Haki martsipan ning lisa koos marjadega taignasse, sega õrnalt läbi. Jaga tainas muffinivormidesse ning küpseta 180 kraadi juures 30 minutit, kuni keeksikesed on pealt kuldsed ja valmis. Kui muffinid hakkavad ahjus pealt liialt pruunistuma, kata need fooliumiga.  


gluteenivaba muffin


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar